Uruchomienie portalu Urzędu Miasta Lublin - promocja miasta w Internecie

Wersja do druku Poleć znajomemu
12.02.2012, 17:53

System InfoBiz Server okazał się dobrym rozwiązaniem w zakresie budowy dużego systemu portalowego. Wbudowane narzędzia edycyjne pozwalają na wygodne edytowanie treści portalu miejskiego osobom o wykształceniu nietechnicznym, którzy aktualizują i rozbudowują portal miejski bez pomocy informatyków. Dzięki temu pracownicy Działu IT Urzędu Miasta nie są absorbowani codziennymi problemami użytkowników i mogą realizować swoje zadania strategiczne.

Michał Krawczyk, Zastępca Dyrektora Kancelarii Prezydenta ds. Marketingu

Opis wdrożenia

Przygotowania do uruchomienia portalu miejskiego trwały już od listopada zeszłego roku. Strategia promocji miasta przewidywała przygotowanie koncepcji i projektu graficznego witryny internetowej oraz uruchomienie systemu CMS na bazie InfoBiz Server.


Podczas dzisiejszej konferencji prasowej Prezydent Miasta Lublin, Adam Wasilewski symbolicznie uruchomił nowy portal miejski a tym samym rozpoczął promocję miasta w Internecie.

Konieczność zmian i nowe wyzwania w Urzędzie Miasta Lublin
Urząd Miasta Lublin to jednostka samorządowa odpowiedzialna m.in. za utrzymanie portalu miejskiego. Promocja miasta w internecie, budowanie wizerunku Lublina jako miasta inspiracji (zgodnie z przyjętą strategią), zbudowanie ważnego ośrodka informacji miejskiej – te zadania trudno było realizować bez odpowiednich narzędzi marketingu internetowego.

Uruchomienie nowoczesnego internetowego portalu miejskiego www.lublin.eu było nie tylko kwestią prestiżu miasta, ale przede wszystkim koniecznością praktyczną. Dodatkowo, nowy portal miejski miał być ładny, wartościowy treściowo, zawsze aktualny i przydatny. Tak określone cele początkowo wydawały się trudne do osiągnięcia.

Przebieg wdrożenia - portal miejski w miesiąc
  Samorząd Miasta Lublin podjął decyzję o rozpoczęciu promocji miasta w internecie i uruchomieniu nowego portalu miejskiego na bazie zintegrowanego systemu zarządzania wiedzą – InfoBiz Server.

Decyzja Rady Miasta o zatwierdzeniu systemu identyfikacji wizualnej, pozwoliła na rozpoczęcie projektowania wyglądu witryny. Budowa portalu miejskiego, czyli wdrożenie systemu CMS i wykonanie szablonów graficznych stron serwisu trwało około miesiąca. Uruchomiona funkcjonalność portalu miejskiego pozwoliła na umieszczenie wewnątrz witryny katalogu lubelskich firm i instytucji, galerii mediów i obszernych sekcji informacji gospodarczych i kulturalnych.

Równolegle z naszymi pracami wdrożeniowymi, pracownicy Urzędu Miasta przygotowywali zawartość merytoryczną portalu miejskiego. Samo uruchomienie portalu to tylko umowny moment, w którym strona startowa serwisu wreszcie została pokazana publicznie. Praca redaktorów witryny i nasza praca w zakresie wsparcia technicznego, będzie trwała dalej.

Symboliczne uruchomienie portalu podczas konferencji prasowej
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej Prezydent Miasta Lublin, Adam Wasilewski symbolicznie uruchomił nowy portal miejski.



Podczas konferencji prasowej, Prezydent Miasta Lublin, Adam Wasilewski, powiedział: "...musimy doprowadzić do tego, żeby nasze miasto było bardziej widoczne w Polsce. Trzeba przeprowadzić i badania i tworzyć strategię promocji miasta. Jest to [uruchomienie portalu miejskiego] jeden z elementów tej strategii. Naturalnie na to składa się wiele innych działań."


Rezultaty wdrożenia systemu CMS
Główna strona portalu prezentuje informacje agregowane z zewnętrznych źródeł. Gotowy portal miejski prezentuje dzięki temu zawsze aktualne informacje z regionu, bez konieczności absorbowania pracowników Urzędu Miasta redagowaniem newsów. Wewnątrz serwisu dostępne są multimedialne rodzynki - kamera pokazująca na żywo życie mieszkańców oraz wirtualne panoramy, przez które można zwiedzać najatrakcyjniejszych miejsca miasta.

Uruchomienie systemu CMS na bazie InfoBiz Server pozwoliło na osiągnięcie kontekstowości prezentowanych informacji. Portal miejski posiada działy „nasze miasto”, „turystyka”, „gospodarka” i „multimedia” o wyraźnie odrębnym charakterze.

Korzystając z mechanizmu automatycznej zmiany szablonów, portal miejski automatycznie dostosowuje swój wygląd do pory dnia. Zmiana wyglądu portalu będzie także możliwa w przyszłości, bez konieczności prac programistycznych.

W grudniu 2008 portal miasta Lublin został nagrodzony dwoma statuektami w konkursie Web Star Festival i został najlepszą stroną w administracji publicznej. W lipcu 2009 wartość portalu została oszacowana przez Brief for Poland na 586 tysięcy złotych.


Dlaczego InfoBiz Server?
Uruchomienie portalu miejskiego na bazie zintegrowanego system InfoBiz Server, otwiera drogę dalszej rozbudowy funkcjonalności serwisu. Już w tym momencie dostępne są moduły funkcjonalne systemu, które dają możliwość uruchomienia forum dyskusyjnego, kanałów RSS czy newslettera. Wybór InfoBiz Server jako platformy portalu miejskiego podyktowany był możliwościami dalszego rozwoju. Kolejne usługi portalowe mogą być uruchamiane w dowolnym momencie - pozwala na to otwarta i modułowa architektura systemu InfoBiz Server.

Zastosowanie systemu InfoBiz gwarantowało osiągnięcie przewidywalnych rezultatów w krótkim czasie, bez konieczności uruchamiania mechanizmów przetargowych. Zrealizowane wdrożenie zostało zrealizowane zgodnie z planem, wszystkie cele wdrożenia zostały osiągnięte. Uruchomiony portal miejski prezentuje automatycznie aktualizowane informacje z życia miasta i pozwala na podział kompetencji redaktorów w zakresie jego edycji.

System InfoBiz Server okazał się dobrym rozwiązaniem w zakresie budowy dużego systemu portalowego. Wygodne narzędzia edycyjne pozwalają na wygodne edytowanie treści portalu miejskiego osobom o wykształceniu nietechnicznym, którzy aktualizują i rozbudowują portal miejski bez pomocy informatyków. Dzięki temu pracownicy Działu IT Urzędu Miasta nie są absorbowani codziennymi problemami użytkowników i mogą realizować swoje zadania strategiczne.
Michał Krawczyk, Zastępca Dyrektora Kancelarii Prezydenta ds. Marketingu Miasta


Lublin – miasto inspiracji
Uruchomienie portalu miejskiego jest częścią dużej kampanii promocyjnej miasta Lublina. Do zobaczenia na bilbordach i w internecie pod adresem www.lublin.eu.

Lublin - miasto inspiracji - kampania promocyjna miasta

Więcej informacji na temat uruchomienia portalu miejskiego Lublina - www.lublin.eu
Gazeta Wyborcza - "Miejski portal wart tysiące złotych"
Wysokie miejsce w rankingu portali - Komputer Świat
Gazeta Wyborcza - "www.lublin.eu. Miasto ma swój portal internetowy"
Kurier Lubelski - "Lublina miejsce w sieci"
Dziennik Wschodni - "Lublin ma oficjalny portal"
Brief for Poland - case study "Nowy serwis www Lublina"
Gazeta Wyborcza - "Sukces portalu lublin.eu"
Gazeta Wyborcza - "Lublin.eu - portal miejski, czy regionalny"

 

do góry