Newsletter - tworzenie i wysyłanie newslettera

Wersja do druku Poleć znajomemu

Newsletter pozwala na tworzenie i wysyłanie korespondencji seryjnej. System newslettera jest zintegrowany z bazą klientów. Mechanizm newslettera pozwala na elastyczny wybór odbiorców newslettera z bazy klientów.

Moduł NEWSLETTER może pracować także jako samodzielne oprogramowanie mailingowe.

W ramach systemu InfoBiz Server, newsletter jest w pełni zintegrowany z bazą klientów. Pozwala na wysyłanie korespondencji seryjnej do dowolnie wybranej grupy klientów (odbiorców). Obsługa zapisywania i wypisywania z newslettera zorganizowana jest na zasadzie potwierdzeń (opt-in / opt-out), co gwarantuje poufność przesyłanych adresów email.

Podstawowa konfiguracja systemu newslettera
W pierwszej kolejności należy określić sposób połączenia do serwera SMTP.

Dostęp do funkcji [CRM/Newsletter/Ustawienia]

Konfiguracja sposobu wysyłania jest zależna od wybranej technologii połączenia do serwera. W przypadku wybrania technologii mail oraz sendmail, wystarczy określić nadawcę oraz adres email.
W przypadku wybrania technologii SMTP, należy uzupełnić wszystkie parametry konfiguracyjne, włącznie z autoryzacją dostępu do serwera SMTP.

Niezależnie od sposobu konfiguracji połączenia do serwera SMTP, należy wpisać odpowiednie teksty do sekcji E-mail powitalny oraz Potwierdzenie rezygnacji.

W treści wiadomości wysyłanej jako "e-mail powitalny", należy umieścić znacznik {confirm}, który jest automatycznie zastępowany adresem umożliwiającym potwierdzenie zapisania się do newslettera.

W treści wiadomości wysyłanej jako "potwierdzenie rezygnacji", należy umieścić znacznik {unsubscribe_url}, który jest automatycznie zastępowany adresem umożliwiającym wypisanie się z newslettera.


Baza subskrybentów newslettera
Baza subskrybentów obejmuje bazę klientów oraz listę anonimowych odbiorców, którzy korzystają z newslettera ale nie zarejestrowali się w systemie. Niezależnie od tego, do której grupy należy odbiorca newslettera, nie będzie on otrzymywał żadnych wiadomości z systemu, dopóki nie potwierdzi chęci subskrypcji, klikając na link potwierdzenia.


Szablony newsletterów
Moduł NEWSLETTER pozwala na definiowanie i wielokrotne wykorzystywanie szablonów newslettera. Jest to praktyczne rozwiązanie, które pozwala na zachowanie spójności wyglądu wysyłanych wiadomości. Aby stworzyć nowy newsletter na podstawie szablonu, należy najpierw przygotować szablon newslettera. (opcja: nowy szablon). Następnie należy użyć opcji "użyj".


Tworzenie newslettera

Dostęp do funkcji [CRM/Newsletter/Nowy newsletter]

Moduł pozwala na tworzenie i wysyłanie newslettera w trybie HTML, tekstowego lub HTML + tekstowego. Bardzo istotne jest określenie grupy odbiorców. Do wyboru są możliwości wysyłki:

  • do wybranych branż (każdy odbiorca newslettera ma możliwość określenia branży)
  • do wybranych grup klientów z bazy klientów
  • do wszystkich
  • do zainteresowanych (grupa zainteresowanych klientów tworzona jest automatycznie na podstawie śledzonych linków z poprzednio wysyłanych newsletterów - patrz wyjaśnienie poniżej.)

W treści edytowanego newslettera, można umieszczać dodatkowe znaczniki.

  • {spy url=adres}tekst odnośnika{/spy} - zastępowane adresem śledzonym
  • {unsubscribe}tekst{/unsubscribe}- automatycznie zastępowane adresem umożliwiającym wypisanie się z newslettera
  • {unsubscribe_url} - automatycznie zastępowane adresem umożliwiającym wypisanie się z newslettera w trybie tekstowym
  • {name} - W tekście maila zamieniane na imię osoby do której kierowany jest mail.
  • {spy url=adres odnośnika}nazwa{/spy} - Automatyczny odnośnik pozwalający na rejestrowanie kliknięć
  • {manage}tekst{/manage} Odnośnik pozwalający na zarządzanie kontem

Znacznik typu spy url pozwala na monitorowanie skuteczności prowadzonego mailingu. Klienci klikając na monitorowany link, powodują odnotowanie tej informacji w systemie InfoBiz Server a jednocześnie dopisują swój adres do grupy "zainteresowanych klientów". Kolejne mailingi mogą być realizowane do tej grupy odbiorców. Dzięki temu mechanizmowi, rozsyłana korespondencja skierowana jest wyłącznie do realnie zainteresowanych odbiorców.


Wysyłanie newslettera
Przed wysłaniem newslettera warto przeprowadzić wysyłkę newslettera testowego, na własny adres. W trybie wysyłki testowej, mechanizm monitorowanych linków (spy url) nie jest aktywowany.

Dostęp do funkcji [CRM/Newsletter/Lista newsletterów {wyślij} ]

W trakcie wysyłania widoczny jest pasek postępu. Po wysłaniu newslettera, na liście newsletterów pozostaje informacja o dacie wysłania, wyborze grup docelowych oraz archiwalna treść wysłanego newslettera.


Wysyłanie newslettera automatycznego
W celu aktywowania obsługi newsletterów automatycznych, należy zaznaczyć opcję "automatyczny" w ustawieniach modułu.

Newslettery automatyczne pracują w trybie bezobsługowym. Raz zdefiniowany newsletter, jest rozsyłany do nowych subskrybentów (o ile potwierdzili chęć subskrypcji), tak długo, jak jest aktywny. Zakończenie aktywności newslettera następuje z końcem daty ważności lub z chwilą odznaczenia opcji "automatyczny" w parametrach newslettera.

Typowe przeznaczenie newslettera automatycznego, to rozsyłanie regulaminu lub informacji powitalnych dla nowych klientów, rejestrujących się w systemie.


Zobacz także: Skuteczny marketing internetowy

do góry