nowoczesny portal miasta

Wersja do druku Poleć znajomemu

Uruchomienie nowoczesnego portalu miejskiego to szansa na zrealizowanie wielu założeń strategii rozwoju miasta. Dzięki przemyślanej strukturze portal miejski może być kompendium wiedzy o regionie, przejrzystym informatorem miejskim, a w rezultacie - perfekcyjną wizytówką samorządu lub miejscowości.

Uruchomienie portalu jest łatwym i przewidywalnym przedsięwzięciem dzięki zastosowaniu sprawdzonych rozwiązań. Gazeta Wyborcza zauważyła "Sukces portalu lublin.eu", podobnie ciepło wyraża się o nowym portalu miejskim Kurier Lubelski.

Nowoczesny portal miejski to skuteczne narzędzie realizacji polityki promocyjnej miasta.

  • Dobrze zorganizowany portal miejski tworzy realne korzyści dla włodarzy, mieszkańców, inwestorów i turystów - pozwala m.in. na budowanie wizerunku miasta (zgodnie z przyjętą strategią), promocję walorów inwestycyjnych i prezentowanie atrakcji turystycznych.
  • Z biegiem czasu promocja miasta przyczynia się do jego rozwoju gospodarczego, powstawania nowych miejsc pracy, rozwoju turystyki, wzrostu zysków mieszkańców i wzrostu dochodów budżetu gminy.
  • Dzięki niemu samorząd miasta idzie z „duchem czasu” i odpowiadają  potrzebom inwestora lub petenta XXI wieku. Dzięki wykorzystanym mechanizmom aktywizacji społecznej (forum dyskusyjne, czat, itd.) samorząd miasta jawi się jako władza nowoczesna, oczekująca na odpowiedź zwrotną od mieszkańców i zainteresowana ich opiniami.
  • Nowoczesny portal miejski pozwala zaoszczędzić czas turysty bądź inwestora, ponieważ w przyjazny i kompetentny sposób prezentuje im walory regionu, a także czas petenta, gdyż posiada wbudowany elektroniczny obieg dokumentów.

System InfoBiz Server pozwala na innowacyjne podejście do budowy rozwiązań internetowych i umożliwia szybkie wdrożenie systemu portalowego (CMS) dla urzędu miasta, urzędu gminy lub innych jednostek samorządowych. Najważniejsze funkcje portalu miejskiego to możliwość realizowania strategii promocji miasta w internecie, publikowanie informacji oficjalnych przewidzianych ustawą o BIP oraz duża elastyczność w zakresie kreowania wizerunku miasta.

Uruchomienie portalu miejskiego na bazie zintegrowanego system InfoBiz Server otwiera drogę dalszego rozwoju portalu. Funkcjonalność systemu może być rozszerzana w dowolnym momencie - pozwala na to otwarta i modułowa architektura systemu InfoBiz Server.

Gotowe moduły systemu pozwalają na rozszerzenie podstawowej funcjonalności portalu m.in. o:

  • rozbudowane mechanizmy zarządzania portalem (system CMS)
    • obsługę przetargów publicznych w systemie CMS
  • narzędzia marketingu internetowego
    • system newslettera
    • moderowane forum dyskusyjne (z wbudowanym zabezpieczeniem antyspamowym)
    • obsługę kanałów RSS
    • internetowy katalog firm
    • automatyczne pozycjonowanie
    • system statystyk
  • system obsługi klientów (CRM)
    • system tworzenia i obsługi internetowych formularzy zgłoszeniowych
    • sondy i głosowania
    • czat z Prezydentem
  • system handlu elektronicznego (ecommerce)
  • system pracy grupowej (zarządzanie projektami)

Kreowanie wizerunku

Nowoczesny portal umożliwia budowa marki i kreowanie wizerunek miasta i regionu. Bazując na przyjętej strategii promocji, nowoczesny portal jest skutecznym narzędziem tworzącym wyobrażenia i inspirującym do działania.

Wizerunek miasta prezentowany w Internecie może wpłynąć na przyciągnięcie turystów, inwestorów a nawet nowych mieszkańców. Podejmując decyzję o kolejnych wakacjach lub miejscach inwestowania, potrzebujemy argumentów. Portal miejski jest naturalnym miejscem, gdzie takie argumenty możemy uzyskać. Atrakcyjność turystyczna lub gospodarcza miasta nie jest pojęciem bezwzględnym. Dobra witryna miejska działa opiniotwórczo.

więcej »

Aktywizacja społeczna

Mechanizmy społecznościowe WEB 2.0 pozwalają na budowanie społeczeństwa obywatelskiego w internecie. Portale społecznościowe rozwijają się dzięki aktywności ich użytkowników - jedynym warunkiem jest udostępnienie odpowiednich mechanizmów portalowych.

Aktywizacja społeczna poprzez internet jest dobrym sposobem na to, aby pojęcie „społeczności lokalnej” nie było wyznaczane tylko przez miejsce zamieszkania, ale również przez wspólne problemy, działania i inicjatywy.

więcej »

eUrząd

Elektroniczna skrzynka podawcza, obieg dokumentów, formularze zgłoszeniowe, ankiety. Portal miejski może spełniać bardzo wiele praktycznych zadań. Uruchomienie usług elektronicznych w większym stopniu uzależnione jest od dobrej woli niż od aspektów technicznych i prawnych.

więcej »

BIP i przetargi publiczne

Nowoczesny portal samorządowy ułatwia prezentowanie informacji wymaganych przez ustawę o BIP. Umożliwia także prezentowanie przetargów publicznych bezpośrednio na witrynie publicznej.

Możliwość szybkiego publikowania informacji o przetargach publicznych, ułatwia pracę i wprowadza porządek organizacyjny wewnątrz instytucji.

więcej »

Promocja gospodarcza

Promocja atrakcyjności inwestycyjnej regionu. Wolne strefy ekonomiczne, ułatwienia i ulgi dla inwestorów - wiele czynników wpływa na podniesienie atrakcyjności gospodarczej regionu. Potencjalni inwestorzy szukają tych informacji w pierwszej kolejności przez Internet.

Internet jako kanał promocji gospodarczej miasta? Oczywiście! Dzięki nowoczesnemu i funkcjonalnemu portalowi miejskiemu promocja gospodarcza miasta może docierać do przyszłych inwestorów z odległych miejsc oraz wnikliwie prezentować mieszkańcom dotychczasowe działania i przedsięwzięcia.

więcej »

Promocja sportu i turystyki

Prezentacja walorów turystycznych regionu ma bezpośredni wpływ na lokalną koniunkturę. Atrakcyjna, multimedialna prezentacja atrakcji turystycznych w ramach portalu samorządowego może być bezpośrednim powodem odwiedzin wielu turystów.

Większość z nas, zanim zdecyduje się na urlop a nawet na wyjazd weekendowy, szuka informacji o potencjalnym miejscu odpoczynku. Portale miejskie są naturalnym miejscem zdobywania informacji o regionalnych atrakcjach - turystycznych, sportowych ... a także kulinarnych, historycznych, artystycznych, przyrodniczych. Wszystko to, co niezwykłe - inspiruje i przyciąga. Jest tylko jeden warunek: nie wystarczy posiadać odpowiednie atrakcje i walory, trzeba je również efektownie eksponować.

więcej »

Promocja wewnętrzna

Promocja wewnętrzna skierowana do mieszkańców miasta. Miasto tętni rytmem życia mieszkańców - ich bolączek, radości i planów. Mieszkańcom łatwiej dostrzec minusy działania samorządu miasta niż plusy, bo przecież zawsze jest więcej potrzeb niż możliwości.

Dzięki portalowi miejskiemu władze miasta na bieżąco mogą informować społeczność lokalną o swoich planach i podsumowywać dotychczasowe działania. Mogą zamieszczać zdjęcia i relacje z inicjatyw oraz zachęcać do wyrażania opinii w tym względzie. Taka swoista wymiana informacji zwiększy zaufanie do włodarzy miasta. Promocja wewnętrzna miasta będzie także stanowić bazę do promocji zewnętrznej.

więcej »

Promocja kultury

Prezentacja walorów kulturalnych regionu. Zarówno tradycyjne instytucje kulturalne, jak i okresowo organizowane koncerty składają się na atrakcyjność regionu pod względem kulturalnym.

Prezentacja walorów kulturalnych miasta to kolejny czynnik wpływający na atrakcyjność miejscowości zarówno w oczach mieszkańców,  jak i przyszłych inwestorów. Nowoczesny portal miejski przewiduje miejsce na prezentowanie zabytków architektury, promowanie lokalnych twórców ludowych lub ogłoszenia o koncertach, wystawach, imprezach.

więcej »

Zdrowie i ekologia

Nikogo nie trzeba przekonywać, że stan środowiska naturalnego ma duży wpływ na jakość życia. Aspekty zdrowia i ekologii mają duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji o miejscu zamieszkania bądź planowaniu inwestycji. Zdrowy styl życia przestaje być luksusem.

Nowoczesna gmina to gmina, która w swoich działaniach uwzględnia problemy ochrony środowiska. W witrynie miejskiej warto przedstawić przedsięwzięcia, w wyniku których wzbogaciliśmy lub ochroniliśmy środowisko naturalne. Należą do nich zarówno zachowanie i właściwe wykorzystanie oraz odnawianie zasobów i składników przyrody, jak i utrzymywanie otoczenia w czystości, ograniczenie zanieczyszczeń czy zużywania mediów, takich jak woda, energia cieplna, itp.

więcej »

do góry