eUrząd

Wersja do druku Poleć znajomemu

Elektroniczna skrzynka podawcza, obieg dokumentów, formularze zgłoszeniowe, ankiety. Portal miejski może spełniać bardzo wiele praktycznych zadań. Uruchomienie usług elektronicznych w większym stopniu uzależnione jest od dobrej woli niż od aspektów technicznych i prawnych.

Gmina nowoczesna to gmina korzystająca z dobrodziejstw internetu. Jak wiele zyskamy w oczach mieszkańców lub inwestorów, gdy uruchomimy system e-Urzędu? Jesteśmy przekonani, że bardzo wiele. Usprawnienie kontaktów na linii obywatel – urząd to duży plus dla samorządu. Skrócenie tzw. kolejek petentów przed okienkiem będzie doskonałym argumentem przemawiającym na korzyść naszego e-urzędu.

Uruchomienie usług elektronicznych w urzędzie pozwoli zaoszczędzić czas petentom. Portal miejski może spełniać bardzo wiele praktycznych zadań. Już dzisiaj dzięki e-urzędowi można w wybranych miastach założyć działalność gospodarczą, złożyć wnioski o wydanie prawa jazdy, wnioski o wydanie pozwolenia na budowę lub wydanie numeru REGON. Dziś w Polsce drogą elektroniczną możemy załatwić jedynie 20 proc. urzędowych spraw, podczas gdy w Austrii 83 proc., a w Estonii - 79 proc.

Od wirtualnego urzędu nie ma odwrotu – zatem warto, by e-urząd miasta lub samorządu zaczął działać jak najszybciej i jak najsprawniej.

Moduły systemu InfoBiz Server, który stanowi podstawę pakietu GOTOWY PORTAL MIEJSKI, pozwalają na uruchomienie dowolnych mechaznimów marketingu internetowego i systemu pracy grupowej. Dostępne rozwiązania w zakresie formularzy internetowych i obiegu dokumentów, pozwalają na uruchomienie eUrzędu.

do góry