Określenie i znajomość rynku

Wersja do druku Poleć znajomemu

Znajomość rynku produktów, które sprzedajemy. Znajomość konkurencji.

  1. jaka jest dynamika rynku (jaka dynamika sprzedaży, jaka rentowność),
  2. czy produkty są sezonowe czy nie,
  3. czy jest to rynek masowy czy niszowy,
  4. czy ważna jest cena, jak ważna jest cena produktów, a jakie inne czynniki są istotne,
  5. jaka jest marża na tych produktach na rynku (jaką marżę my możemy osiągnąć),
  6. czy jest duża konkurencja,
  7. w jakich obszarach jest duża konkurencja,
  8. czy jest „dziura” do wykorzystania,
  9. czy „łatwo” jest wejść na ten rynek nowym podmiotom, potencjalnej konkurencji (rynek internetowy i tradycyjny)
  10. ciągłe monitorowanie rynku (trendy, zapotrzebowania, nowości)

Znajomość konkurencji – jak działa, na jaką skalę, co oferuje, jakie są jej mocne i słabe strony, jakie ma ceny, jakie działania podejmuje, jaką ma dystrybucję

Wdrożenie systemu InfoBiz Server przynosi bezpośrednie korzyści biznesowe. Sukces firmy internetowej warunkowany jest jednak przez obszerną listę czynników wzrostu biznesu i zwiększenia sprzedaży.

do góry