Internetowe modele biznesowe

Wersja do druku Poleć znajomemu

Wszystkie wdrożenia systemu InfoBiz Server wspomagają realizację modeli biznesowych. Poniżej prezentujemy przegląd internetowych modeli biznesowych oraz ich przykładowe realizacje.

promocyjny model biznesowy
Internetowy model biznesowy polegający na oferowaniu bezpłatnych usług, produktów i treści.

przykładowe realizacje modelu:

Największa efektywność modelu występuje w sytuacji, przy dużej oglądalności serwisu oraz przy dużej specjalizacji oferty. Model może generować przychody bezpośrednio poprzez sprzedaż wykreowanego potencjału reklamowego oraz pośrednio - w kombinacji z innymi modelami biznesowym.

handlowy model biznesowy
Bezpośrednia sprzedaż produktów i usług poprzez system sklepu internetowego - przykład: platforma handlowa Florexpol.

przykładowe realizacje modelu:

model pośrednictwa handlowego
Pośrednictwo w realizacji transakcji internetowych.

przykładowe realizacje modelu:

  • aukcje internetowe
  • aukcje odwrotne
  • pasaże handlowe

model pośrednictwa informacyjnego
Pośrednictwo w wymianie informacji naukowych, gospodarczych.

przykładowe realizacje modelu:

model społecznościowy
Model biznesowy, który opiera się o dobrowolnie tworzące się społeczności internetowe skoncentrowane wokół jednoznacznie określonej tematyki.

przykładowe realizacje modelu:

  • portale społecznościowego
  • systemy randek internetowych
  • witryny klubowe

model outsourcingu usług
Model biznesowy dostępny jest dla usługodawców, którzy mogą dostarczać usługi przez sieć internetową.

przykładowe realizacje modelu:

Uruchomienie modelu biznesowego opartego o outsourcing usług wymaga uruchomienia mechanizmów pracy zdalnej.

dystrybucyjny model biznesowy
Model biznesowy realizowany przez producentów i dystrybutorów, którzy wykorzystują Internet do bezpośrednich kontaktów handlowych ze swoimi klientami.

przykładowe realizacje modelu:


partnerski model biznesowy

Model wykorzystuje system połączeń pomiędzy witrynami internetowymi partnerów. Przejście użytkowników witryn poprzez linki zawierające identyfikatory partnerów, powoduje uruchomienie mechanizmów systemu partnerskiego.

przykładowe realizacje modelu:

  • program partnerski rozliczany kwotowo
  • program partnerski rozliczany punktami umownymi

abonamentowy model biznesowy
Model wykorzystuje zasadę płatnego dostępu do wybranych treści serwisów internetowych.

przykładowe realizacje modelu:

  • płatny dostęp do internetowych bibliotek
  • płatny dostęp do systemów eksperckich
  • płatny dostęp do archiwów prasowych

taryfowy model biznesowy
Model internetowy wykorzystuje zasadę odpłatności proporcjonalnej do stopnia wykorzystania udostępnionych zasobów.

przykładowa realizacja modelu:

  • płatny dostęp do pobierania plików

do góry