Galerie sztuki współczesnej w Internecie - InfoBiz Server w świecie wysublimowanej estetyki

Wersja do druku Poleć znajomemu
08.02.2012, 14:38

Polskie galerie sztuki współczesnej prowadzą aktywną działalność w internecie. Pierwszym serwisem internetowym uruchomionym na bazie systemu InfoBiz Server prezentującym sztukę współczesną jest witryna Andzelm Gallery. Kolejna strona internetowa poświęcona sztuce współczesnej, to ARTKONTAKT – duża witryna prezentuje profile setek twórców, umożliwia tworzenie prywatnych galerii użytkownikom serwisu. W obu przypadkach InfoBiz Server umożliwił realizowanie skutecznych strategii marketingowych w branży artystycznej.

Andzelm Gallery gromadzi dzieła polskich twórców sztuki współczesnej. Galeria sztuki udostępnia zbiory własnej kolekcji poprzez witrynę internetową www.andzelmgallery.pl. W ofercie galerii znajdują się grafiki, malarstwo i rzeźby.

Serwis www.artkontakt.pl powstał aby w jednym wirtualnym miejscu zaprezentować kolekcje polskich galerii sztuki współczesnej. Budowa witryny została rozpoczęta od kolekcji regionalnych Zachęt, które powstały w ciągu ostatnich trzech lat w ramach Narodowego Programu Kultury Znaki Czasu. Regionalne Zachęty zgromadziły już w swoich zbiorach około tysiąca dzieł sztuki. Serwis Artkontakt.pl sukcesywnie uzupełniany jest o nowe nabytki. Wokół witryny gromadzi się środowisko osób zainteresowanych polską sztuką współczesną.

Rynek sztuki współczesnej jest specyficzną częścią naszej rzeczywistości. Czynnikami, które maja na niego wpływ, są tak trudne do uchwycenia niuanse, jak opiniotwórcze wypowiedzi, dostępność dzieł na rynku i sam sposób ich prezentacji. Najbardziej oczywistymi czynnikami kształtującymi rynek sztuki, jest poziom cen osiąganych na aukcjach oraz możliwość dostępu osób zainteresowanych sztuką z aktualnymi ofertami galerii.

InfoBiz Server okazał się dobrym rozwiązaniem dla osób zainteresowanych działalnością na rynku sztuki. Z punktu widzenia zarządzania, galerie sztuki to firmy internetowe, które realizują modele biznesowe ukierunkowane na dzieła sztuki i wielokrotne kontakty z klientami. Tak jak inne firmy, galerie sztuki posiadają produkty – dzieła sztuki oraz swoich klientów – rynek sztuki. Partnerami biznesowymi galerii są artyści. Takie drastyczne uproszczenie pozwoliło na szybkie wdrożenie systemu InfoBiz Server, który jest gotowym systemem zarządzania firmą internetową.

W trakcie wdrożenia uruchomione zostały moduły systemu CMS i innowacyjne narzędzia marketingu internetowego. Funkcjonalność systemu InfoBiz Server została rozszerzona o dodatki niezbędne do zrealizowania indywidualnych strategii marketingowych obu galerii. Innowacyjność system InfoBiz Server pozwala na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej nawet na rynku sztuki. Szybkie „wprowadzenie produktu na rynek” - czyli możliwość łatwego wprowadzenia informacji o nowym dziele sztuki do internetowej galerii, w połączeniu ze skutecznymi narzędziami marketingu internetowego, decyduje o sukcesie nowoczesnej galerii.

do góry