Analizy sprzedaży internetowej, czyli CMS & sklep internetowy w praktyce

Wersja do druku Poleć znajomemu
18.01.2012, 09:12

Analizy sprzedaży internetowej obejmują zarówno ilość działających sklepów internetowych jak i szacowane obroty sprzedaży sklepów internetowych. Analizami zajmują się organizacje konsumenckie i badawcze działające w branży IT.

Skuteczność marketingu internetowego zależy w sposób oczywisty od atrakcyjności oferty, ale także od skuteczności dotarcia do klienta. Analiza sprzedaży jest zawsze podstawą do określenia skuteczności działań marketingowych. Powinna być także podstawą do okereślenia wynagrodzenia firmy zewnętrznej, która realizuje outsourcing usług marketingowych.

  • Internet Standard opublikował raport mówiący o wzroście polskiego rynku ecommerce rzędu 62% i poziomie 8,1 mld zł. Obroty liderów rynku elektronicznego przekroczyły w 2007 roku 100 mln zł.
  • Jak podała Interia, po trzech kwartałach dynamika sprzedaży wyniosła 74 proc. w stosunku do roku poprzedniego, a przychody portalu z tego tytułu wyniosły 10,4 mln zł.
  • Według Gazety Prawnej, sprzedaż towarów na szerszą skalę może wprowadzić w Polsce Orkla Press Polska. Będzie to robić poprzez swoje 11 dzienników regionalnych, przy których otwierać będzie portale internetowe i bezpłatne gazety.
  • Analiza sprzedaży opublikowana przez Structum, operatora platformy dystrybucyjnej branży budowlanej www.technologie-budowlane.com wykazała zwiększenie sprzedaży 300% w stosunku do roku poprzedniego.
  • Grupa Ergo Hestia osiągnęła najwyższą dynamikę sprzedaży oraz wzrost aktywów spośród wszystkich funduszy emerytalnych. Jak wyliczyli specjaliści firmy analitycznej Analizy Online, OFE Ergo Hestia osiągnął dynamikę sprzedaży blisko dwukrotnie wyższą niż kolejne pod tym względem fundusze na rynku. Firma prowadzi działalność sprzedaży ubezpieczeń przez internet.
  • Firma FLOREXPOL już od 7 lat odnotowuje dynamikę sprzedaży internetowej na poziomie 80% rocznie. Przeczytaj polską historię sukcesu.

Wzrost sprzedaży rzędu 80% rocznie już nas nie dziwi, chociaż przez pierwsze cztery lata nie przewidywaliśmy, że taka dynamika sprzedaży utrzyma się dłużej. W tym momencie inwestowanie w rozwój technologii internetowych jest dla nas czymś oczywistym a współpraca z firmą Structum Sp. z o.o. okazała się z perspektywy siedmiu lat dobrym wyborem – mówi Tomasz Celejowski, Prezes Florexpol.


Zobacz ile kosztuje skuteczny gotowy sklep internetowy.

Zobacz także:

RAPORTY SPRZEDAŻY
ANALIZY OGLĄDALNOŚCI
RANKINGI W WYSZUKIWARKACH

Jeżeli interesuje Cię uzyskanie dynamiki sprzedaży - zobacz: marketing internetowy.

do góry